Facebook - Kurs | Finemanget
fb mockup.png

En kurs som guidar dig som företagare inom Facebook

Kursen är framtagen på initiativ av

 
 
 

Del

1

Introduktion

I den här utbildningen kommer vi att fokusera på Facebook som marknadsföringsverktyg för ditt företag och i den första delen kommer att lyfta bakgrunden till Facebook, olika funktioner och vikten av att marknadsföra ditt företag på Facebook. 

  • Plattformen & dess funktioner

  • Företag på Facebook

  • Facebook framöver

  • Dela med dig & få feedback

Del

2

Starta en Facebookprofil

I kursens andra del går vi igenom hur du skapar din företagssida på Facebook, allting steg för steg. Vi pratar även om hur du skriver en bra beskrivning av din verksamhet och vad som kan vara bra att tänka på. Du får även lära dig det du behöver veta om appen "sidhanteraren", så att du enkelt kan sköta din Facebooksida. 

  • Komma igång

  • Sidhanteraren

  • Bjud in vänner

  • Inkorgsinställningar

del

3

Innehåll på Facebook

Denna del handlar om hur du skapar bra innehåll på din Facebooksida. Vi pratar om viktiga aspekter att ta hänsyn till innan, under tiden och efter att du publicerat ditt inlägg. Vi ger dig tips på hur du ska gå till väga för att kommunicera med dina kunder och bygga upp ditt varumärke genom marknadsföring på Facebook.

  • Inledning

  • Innehåll på Facebook

  • Vad är bra innehåll?

  • Praktisk övning

del

4

Text & Hashtags

I denna del får du konkreta tips på hur du skriver bra texter på Facebook. Vi pratar om hur du ska anpassa dina texter för att spegla ditt varumärke och går även in på CTA igen! Ska du använda emojis i dina inlägg på Facebook? Hur ska ditt varumärke arbeta med hashtags? Detta och mycket mer får du lära dig om i del fyra av utbildningen.

  • Tänk på tonen

  • Emojis

  • Stavning

  • CTA

del

5

Händelser

En händelse syns som en ruta högst upp på Facebooks startsida. Det är därför större chans att en händelse får fler exponeringar än ett vanligt inlägg. I denna del av utbildningen får du tips på hur du skapar händelser som representerar din verksamhet.

  • Vad är en händelse?

  • Skapa en händelse

  • Publicering

  • Tips

del

6

Verktyg

Vi nämner olika verktyg som du kan använda dig av för att skapa inlägg och händelser på Facebook. Vi guidar dig inom Canva och går igenom steg för steg hur du gör inläggen på enkla sätt. Utbildningen avslutas med en praktisk övning.

  • Olika verktyg, bland annat InShot, Later och Mojo

  • Gör innehållet säljande

  • Guid inom Canva

  • Praktisk övning

Innehållsstrategi

del

7

Evenemang

Evenemang är en rolig funktion som är unik för Facebook. Vi kommer att gå igenom hur man skapar ett evenemang samt hur man får spridning på det! 

  • Vad är ett evenemang på Facebook?

  • Skapa ett evenemang

  • Manövrera i ett evenemang

  • Tips!

Innehållsstrategi

del

8

Livevideo

Sända live? Skulle det kunna vara något? Vi berättar vilka som bör sända live och hur man gör. Möjligheterna är många och livesändningar kan också ge en ordentlig kick för er som företag. Interagera med era kunder i realtid på Facebook!

  • Vad är livevideor?

  • Varför ska du livesända?

  • Vad ska man livesända?

  • Att tänka på före, under & efter

  • När du ska livesända

Innehållsstrategi

del

9

Annonser

Om du känner dig redo att börja annonsera på Facebook har du hittat helt rätt del av utbildningen. Vi visar dig vilka olika sätt du kan annonsera på och vilka sätt som passar ditt företag, dina produkter eller tjänster. 

  • Vad innebär annonsering

  • Varför annonsera på Facebook?

  • Hur gör man

Stories

Del

10

Statistik

Statistiken visar dig hur det går för innehållet du skapar, alltså hur stor spridning det lyckas få, vilka som nås och hur många som intrigerar med ditt konto. I denna del av utbildningen pratar vi om hur du kan avläsa statistiken inom Facebooks olika områden, bland annat evenemang, händelser och inlägg. 

  • Evenemang

  • Incheckningar

  • Inlägg

  • Händelser

  • Sidaktivitet

Livesändningar

del

11

Konvertera till köp

I del åtta av utbildningen inom Facebook går vi igenom begreppet "konvertering".  Vi går djupare in på annonsering  och ger dig konkreta tips på hur du kan göra för att nå fler kunder!

  • Vad innebär konvertering?

  • Olika vägar att gå

  • Se över statistiken

IGTV
 
 
 
 
 
 
 
 

FINEMANGET

08 403 099 33

JÄRNVÄGSGATAN 22, 703 62 ÖREBRO

HEJ@FINEMANGET.SE

ÖPPET "DYGNET RUNT"

  • Finemanget på Facebook
  • Finemanget på Instagram
  • Finemanget på Instagram
  • Finemanget på LinkedIn